Klachten & Bemiddeling

Het waarborgcertificaat geeft u zekerheid voor herstel van een garantiegebrek. Komt u er met de ondernemer niet uit dan kan SWK kosteloos bemiddelen met als doel het gebrek door de ondernemer te laten herstellen.

SWK beschikt over deskundige medewerkers die hun bouwkundige en organisatorische kennis inzetten om de problemen op te lossen. Voor het bereiken van resultaten in de bemiddeling is echter de bereidheid van beide partijen noodzakelijk.

Mocht bemiddeling niet tot resultaat leiden dan biedt de SWK Garantie- en waarborgregeling zowel voor koper als ondernemer verdere mogelijkheden om tot een oplossing te komen.

Oplevering

Binnen de klachtenprocedure onderscheidt men verschillende soorten klachten/geschillen. Het soort klacht/geschil is van invloed op de afhandeling en de waarborg.

Formulieren

Na oplevering

Binnen de klachtenprocedure is er een onderscheid in opleveringsklachten (tot drie maanden na oplevering) en garantieklachten (vanaf drie maanden na oplevering).